Total Pageviews

Wednesday, March 16, 2011

سکوت رسانه‌های حامی دولت احمدی‌نژاد درباره‌ی اعتراضات مردمی در سوریه

دو روز از تظاهرات هزاران معترض در خیابان‌های دمشق و حلب می‌گذرد، اما دهها رسانه‌های حامی دولت احمدی نژاد هیچ خبری در این باره منتشر نکرده‌اند.
به گزارش خبرنگار کلمه، جست‌وجوی گسترده در سایت‌ها و خبرگزاری وابسته به جناح اقتدارگرا نشان می‌دهد که تظاهرات ضد دولتی مردم سوریه در پایتخت و نیز دومین شهر بزرگ سوریه که به خشونت کشیده شد و به دستگیری تعدادی از تظاهرکنندگان انجامید، هیچ انعکاسی در رسانه‌های حامی دولت در ایران نداشته است.
تظاهرات معترضان در سوریه، همانند مصر و تونس، از طریق فیس‌بوک و به دعوت گروهی با عنوان “انقلاب سوریه علیه بشار اسد” انجام گرفته بود.
تنها واکنش جبهه‌ی رسانه‌ای محافظه‌کاران به این موضوع، اشاره‌ی کوتاه سایت مشرق در بین یک خبر بود که درباره تظاهرات مخالفان دولت در سوریه نوشت: “محافل غربی اخیرا از طریق شبکه فیس‌بوک تلاش‌هایی را برای بر پا کردن “روز خشم” در سوریه آغاز کرده‌اند که البته شکست این توطئه و عدم استقبال مردم سوریه از آن به فضاحتی جدید برای آمریکا و متحدانش در منطقه تبدیل شد.”
بشار اسد، از متحدان احمدی نژاد به شمار می‌رود. او هفته‌ی پیش محمد ناجی عطری، نخست وزیر دولتش را برای شرکت در سیزدهمین اجلاس عالی مشترک ایران و سوریه به تهران فرستاد و همزمان با این سفر، واحد مرکزی خبر صداوسیما گزارش داد که در حال حاضر بیش از ۴۰ شرکت ایرانی در سوریه فعالیت دارند.
پس از این سفر هم وزیر نفت از توافق نهایی با سوریه برای صادرات گاز ایران به آن کشور تا پایان سال جاری میلادی خبر داد و وزیر اقتصاد نیز پس از دیدار با همتای سوری خود، خبر راه‌اندازی بانک مشترک ایران و سوریه با نام “الامان” در چند ماه آینده را اعلام کرد.
از سوی دیگر، سوریه نیز اعلام کرد یک نویسنده‌ی سوری به نام علی عبدالله را که سال قبل به خاطر متهم کردن دولت ایران به تقلب در انتخابات، به دو سال و نیم حبس محکوم و زندانی کرده بود، به اتهام تلاش برای برهم زدن روابط سوریه با کشورهای دیگر از طریق سخنانی که از داخل زندان مطرح کرده، به یک سال و نیم حبس دیگر محکوم کرده است!

No comments:

Post a Comment